پایان نامه ارشد چیست و چرا اینقدر مهم است؟

, ,
پایان نامه ارشد چیست و چرا اینقدر مهم است؟

پایان نامه ارشد چیست؟ این شاید سوالی براتون باشه که بخواین درباره اون اطلاعاتی داشته باشید. ما قبلا درباره این موضوع که پایان نامه چیست   در مقاله ای از همین سایت صحبت کردیم و اطلاعاتی را به شما عزیزان دادیم. اما در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که پایان نامه ارشد چیست و چه کاربردی دارد. شاید الان در حال تحصیل در مقاطع کاردانی یا کارشناسی باشید و با پایان نامه هم آشنایی داشته باشید اما این سوال برای شما پیش آمده که پایان نامه ارشد چیست و چه کاربردی دارد. در این مقاله آموزشی قرار است کامل درباره این موضوع که پایان نامه کارشناسی ارشد چیست مفصل با هم صحبت کنیم. پس این مقاله آموزشی را از دست ندهید و تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پایان نامه چیست؟

پایان نامه ارشد چیست؟

چرا اینقدر پایان نامه مهم است؟

پایان نامه چیست؟

پایان نامه چیست؟

اگر که دانشجو باشید می‌دانید که زمانی در دوره‌های تحصیلی برای تکمیل دوره خود نیاز دارید که برای به پایان رساندن دوره‌های خود پایان‌نامه‌ای ارائه دهید که این موضوع شامل مقاطع بالاتر از کارشناسی ارشد می‌شود. جالب است بدانید که در مقطع کارشناسی ارشد پایان نامه شامل ۶ واحد می‌باشد که باید آن را حتماً بگذرانید اما برای گذراندن مقطع دکترا لازم است تا ۱۸ واحد درسی برای پایان نامه را پاس کنید. با این توضیحاتی که داده شد متوجه این موضوع شدید که چقدر پایان نامه مهم است و بخش مهمی از تحصیل دانشجویان است و شما باید بدانید که پایان نامه چیست. حالا واقعاً پایان نامه چیست و چرا این‌قدر مهم است؟

پایان نامه در واقع یک نوشته یا مقاله‌ای است که از مسیر تجزیه‌وتحلیل منطقی و تحقیق‌های علمی و پژوهشی است که به پاسخگویی به سؤالات علمی می‌پردازد. دانشجویان در ابتدای دوره‌های تحصیلی با انتخاب استاد راهنما به انتخاب موضوع و انجام تحقیقات برای نگارش پایان نامه می‌پردازند و شروع می‌کنند. زمانی که تمامی مراحل تحقیق و پژوهش کامل شد و دستاوردهای خوبی به دست آمد دانشجو اقدام به نگارش پایان نامه می‌کند که دارای ساختار متفاوت و خاصی است. اگر بخواهیم به طور خلاصه‌وار بگوییم این ساختار شامل موارد عنوان، روش تحقیق، مقدمه، چکیده و ارائه یافته‌ها، نتیجه‌گیری پایان نامه و منابع و نتایج می‌باشد. در آخر هم دانشجو باید در جلسه دفاع پایان نامه یا تز دکتری حضور یافته و از پژوهش و تحقیق یا پایان نامه خود دفاع کند.

خواندن 👈:  تفاوت بین پایان نامه و پروپوزال چیست ؟

پایان نامه ارشد چیست؟

پایان نامه ارشد چیست؟

حالا باید به این موضوع بپردازیم که پایان نامه ارشد چیست و چرا اینقدر مهم است. دیگر الان می‌دانید که پایان نامه چیست و الان باید به پایان نامه ارشد بپردازیم. در واقع پایان نامه ارشد در مقطع کارشناسی ارشد به کار می‌رود ، تکمیل کننده تحصیل شما که باید با استفاده از آن مقطع کارشناسی ارشد را به پایان برسانید. در این مقطع پایان نامه شامل ۸ واحد است که حتما باید برای گذراندن مقطع کارشناسی ارشد آن را ارائه دهید. پایان نامه ارشد نسبت به پایان نامه دکتری گذراندن آن آسان‌تر است و در مقطع دکتری برای گذراندن آن باید ۱۸ واحد پایان نامه را بگذرانید. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که اشتباهات رایج در پایان نامه وجود دارد که حتما به آن‌ها دقت کنید تا مرتکب آن نشوید. برای ارائه پایان نامه باید دقت، پژوهش و تحقیقات کاملی داشته باشید تا بتوانید از پایان نامه خود به خوبی دفاع کنید. حالا که فهمیدید پایان نامه ارشد چیست، در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا اینقدر پایان نامه مهم است.

اشتباهات رایج در نوشتن پایان نامه

اشتباهات رایج در نوشتن پایان نامه

  • بسیاری از دانشجویان به این اشتباه مرتکب می‌شوند که اطلاعات کافی و توضیحات کافی را درباره پایان نامه خود ارائه نمی‌دهند.
  • وقتی شما در پایان تحقیق خود منبع هر جمله یا پاراگراف را در انتهای آن، داخل پرانتز بیان می‌کنید باعث افزایش اعتبار آن تحقیق می‌شود. در هر جمله یا پاراگرافی که می‌نویسید سعی کنید در آخر آن منبع آن را هم ذکر کنید.
  • با وجود تاکید فراوان به مدل منبع‌نویسی طبق آخرین روش انجمن روان‌شناسی آمریکا و توضیح در کلاس و ذکر مثال‌ها متعدد قالب دانشجویان به روش قدیمی منبع‌نویسی می‌کنند که این مورد هم یکی از اشتباهاتی است که بسیاری از دانشجویان مرتکب آن می‌شوند.
  • یکی از اشتباهات رایج در نوشتن پایان نامه خود مرتکب می‌شوند انتخاب استاد راهنما است. بسیاری از دانشجویان در این مورد اشتباهات زیادی دارم و استاد راهنمای خود را به‌اشتباه انتخاب می‌کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید باید در انتخاب استاد راهنما بادقت و سریع عمل کنید. استاد راهنمایی شما باید باتجربه و کاربلد باشد و موجب پیشرفت شما شود. استادی که انتخاب می‌کنید نباید در تمام امور مختلف در گیر و مشغله کاری زیادی داشته باشد و تمام تمرکزش باید این باشد که به شما راهنمایی درستی را ارائه دهد.
خواندن 👈:  فرضیه‌های پژوهش در آماده سازی پایان نامه

چرا اینقدر پایان نامه مهم است؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اینقدر پایان نامه برای داشنجویان مهم است و خیلی از آن‌ها در ارائه آن مشکل دارند؟ همانطور که در قسمت بالا گفته شد پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد ۸ واحد و در مقطع دکتری دارای ۱۸ واحد است که دانشجویان باید برای گذراندن مقاطع خود حتما آن را ارائه و از آن دفاع کنند. البته تحقیق و پژوهش درباره یک موضوع و انتخاب آن هم برای بسیاری از دانشجویان کاری مشکل‌ساز است و بسیاری از آن‌ها وقت این کار را ندارند. برای همین سایت همراه دانشجو با انجام پایان نامه ارشد برای شما عزیزان این کار را با دقت و توان زیاد برای شما انجام می‌دهد. اگر در این مقاله با پایان نامه ارشد آشنا شدید و دانستید که پایان نامه ارشد چیست باید بدانید که این کار یک کار تخصصی و در حین حال سختی است که باید انجام شود. در آخر مقاله پایان نامه ارشد چیست به یک جمع‌بندی کلی می‌رسیم.

جمع‌بندی

در مقالات قبلی به این موضوع پی بردید که پایان نامه چیه و چرا در زمان دانشجویی اینقدر مهمه. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود و حاصل یک سری نکاتی است. برای مثال شما باید بدانید که پایان نامه ارشد چیست و همین موضوع برای پایان نامه دکتری هم صدق می‌کند. اما تا به حال برای شما این سوال پیش آمده که پایان نامه چرا اینقدر مهم است و چگونه باید یک پایان نامه جامع و کاملی داشته باشیم. ما در این مقاله آموزشی کامل درباره تمامی این موضوعات صحبت کردیم و گفتیم پایان نامه ارشد چیست و چقدر برای دانشجویان مهم است. امیدوارم که از این مقاله آموزشی بهره لازم را برده باشید و اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

خواندن 👈:  اهداف پژوهش در انجام مقاله
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *