پایان نامه حسابداری

پایان نامه حسابداری

پایان نامه حسابداری یکی از چیزهایی است که بیشتر دانشجویان به دنبال انجام پایان نامه ارشد آن هستند. همانطور که می‌دانید رشته حسابداری جزو آن دسته از رشته‌هایی است که بسیار محبوب و بازارکار خوبی دارند. شما هر شرکتی موفقی را که می‌بینید از یک حسابدار خوب و خبره استفاده می‌کنند.

اما پایان نامه حسابداری در مقاطع ارشد و دکتری صورت می‌گیرد. همانطور که می‌دانید پایان نامه یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای گذراندن مقطع خود است. در مقطع کارشناسی ارشد ۸ و در دکتری به ۱۸ واحد برای گذراندن آن احتیاج است.

افرادی که رشته حسابداری را گذراندن و به صورت تخصصی آن را یاد گرفته‌اند در زمینه‌های مختلف از جمله بازار بورس اوراق بهادار، وزارتخانه، مدیرمالی، موسسه‌های حسابداری و… به کار خود مشغول شوند. این نوع افراد درآمدهای نجومی دارند و در شرکت‌های بزرگ استخدام می‌شوند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • پایان نامه چیست؟
  • حسابداری چیست؟
  • پایان نامه حسابداری

پایان نامه چیست؟

پایان نامه چیست؟

اگر که دانشجو باشید می‌دانید که زمانی در دوره‌های تحصیلی برای تکمیل دوره خود نیاز دارید که برای به پایان رساندن دوره‌های خود پایان‌نامه‌ای ارائه دهید که این موضوع شامل مقاطع بالاتر از کارشناسی ارشد می‌شود. جالب است بدانید که در مقطع کارشناسی ارشد پایان نامه شامل ۶ واحد می‌باشد که باید آن را حتماً بگذرانید اما برای گذراندن مقطع دکترا لازم است تا ۱۸ واحد درسی برای پایان نامه را پاس کنید.

با این توضیحاتی که داده شد متوجه این موضوع شدید که چقدر پایان نامه مهم است و بخش مهمی از تحصیل دانشجویان است و شما باید بدانید که پایان نامه چیست. حالا واقعاً پایان نامه چیست و چرا این‌قدر مهم است؟

خواندن 👈:  وظایف استاد راهنما در پایان نامه چیست؟

پایان نامه در واقع یک نوشته یا مقاله‌ای است که از مسیر تجزیه‌وتحلیل منطقی و تحقیق‌های علمی و پژوهشی است که به پاسخگویی به سؤالات علمی می‌پردازد. دانشجویان در ابتدای دوره‌های تحصیلی با انتخاب استاد راهنما به انتخاب موضوع و انجام تحقیقات برای نگارش پایان نامه می‌پردازند و شروع می‌کنند.

زمانی که تمامی مراحل تحقیق و پژوهش کامل شد و دستاوردهای خوبی به دست آمد دانشجو اقدام به نگارش پایان نامه می‌کند که دارای ساختار متفاوت و خاصی است. اگر بخواهیم به طور خلاصه‌وار بگوییم این ساختار شامل موارد عنوان، روش تحقیق، مقدمه، چکیده و ارائه یافته‌ها، نتیجه‌گیری پایان نامه و منابع و نتایج می‌باشد.

در آخر هم دانشجو باید در جلسه دفاع پایان نامه یا تز دکتری حضور یافته و از پژوهش و تحقیق یا پایان نامه خود دفاع کند.

حسابداری چیست؟

حسابداری چیست؟

در واقع حسابداری یک نوع رشته است که در ایران و دنیا بازار کار خوبی را به همراه دارد. اگر در این رشته متخصص شوید از درآمدهای نجومی برخوردار خواهید بود. در واقع این رشته یک نوع علم است که از نرم‌افزارهای مختلف حسابداری برای جمع‌آوری اطلاعات مالی، دسته‌بندی آن و به ثبت رساندن گزارشات استفاده می‌شود.

شما هر چه در این رشته تحصیلی تخصص بیشتری کسب کنید درآمد بهتر و بیشتری خواهید داشت. برخی از دانشجویان به ادامه تحصیل در این رشته می‌پردازند و برخی هم به ترک تحصیل خواهند پرداخت. اما اگر دنبال رشته تحصیلی هستید که بخواهید درآمد خوبی از آن داشته باشید، حتما به حسابداری سری بزنید. در هر شرکتی که شما می‌بینید یک حسابدار هست و بر اساس تخصص آن حسابدار به او حقوقی خواهند داد.

خواندن 👈:  پایان نامه کارشناسی ارشد

در ادامه به پایان نامه حسابداری خواهیم پرداخت.

پایان نامه حسابداری

پایان نامه حسابداری

دانشجویانی که به ادامه تحصیل در این رشته می‌پردازند وقتی به مقطع دکتری و کارشناسی ارشد می‌رسند با مشکلات پایان نامه حسابداری مواجه می‌شوند. اما سؤالی وجود دارد که ممکن است برای شما پیش آمده باشد. اولین سؤال این است که برای پایان نامه حسابداری نیاز به چند واحد داریم؟

جواب این سوال ۸ واحد برای ارشد و ۱۸ واحد برای دکتری است که هر دانشجویی باید آن را بگذراند. سایت همراه دانشجو با انجام پایان نامه ارشد در هر رشته‌ای این کار را به خوبی انجام می‌دهد که خیلی از دانشجویان انجام پایان نامه خود را به این سایت می‌سپارند. در ادامه موضوعاتی را درباره پایان نامه حسابداری به شما عزیزان می‌گویم که قطعا به دردتان می‌خورد.

بررسی تکنولوژی و نرم افزارهای مختلف بر کیفیت حسابداری، بررسی اثر ویژگی‌های شخصیتی حسابرسان بر گزارش‌های مالی، مقایسه کیفیت اطلاعات حسابداری در ایران با سایر کشورها، مقایسه سیستم حسابداری دولتی و خصوصی، ارزش داده‌های حسابرسان بر رسیدگی قضایی شرکت‌ها در خصوص ورشکستگی، تاثیر نقش حسابرسی بر بورس اوراق بهادار تهران، تفاوت نگرش حسابرسان شرکت‌های تجاری و ممیزان مالیاتی در رابطه با هزینه‌های قابل قبول، استفاده از حسابرسی در جنبه‌های مختلف بازار بورس از جمله قیمت و بازده سهام، نوسان پذیری قیمت، سرمایه‌گذاری در سهام و …، بررسی شفاف بودن اطلاعات حسابداری بر تصمیم‌گیری مدیران و کارفرمایان، مقایسه قوانین و مقررات حسابداری ایران با سایر کشورها و… است.

جمع‌بندی

اگر یک جمع‌بندی مختصر و عالی را بخواهیم داشته باشیم این گونه بیان می کنیم که در این مقاله به رشته حسابداری یک سری زدیم و با این رشته آشنا شدید. به شما گفتیم که چقدر این رشته کارآمد و پردرآمد است و اگر بتوانید در آن متخصص شوید درآمدهای نجومی خواهید داشت بنابراین اگر درشته حسابداری تحصیل می کنید و به دنبال اطلاعات برای تدوین پایان نامه ای موفق هستید مطالعه مطالب مقاله های  سایت همراه دانشجو را از دست ندهید. البته درباره پایان نامه حسابداری هم صحبت کردیم و گفتیم خیلی از دانشجویان در این قسمت مشکلاتی را دارند و برای ارائه پایان نامه هم نکاتی را گفتیم. امیدوارم که از این مقاله آموزشی استفاده لازم را کرده باشید و اگر این مقاله مفید بود آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

خواندن 👈:  موضوع یا عنوان مقاله
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *