وظایف استاد راهنما در پایان نامه چیست؟

عکس

وظایف استاد راهنما در پایان نامه چیست؟ اگر شما هم تازه تحقیقات خودتون را درمورد نوشتن پایان نامه شروع کردید و به دنبال دانستن دلیل گرفتن استاد راهنما در پایان نامه می گردید یا حتی هنوز نمی دانید استاد راهنما چه کسی است یا وظایف استاد راهنما چیست، پس این مقاله را تا آخر مطالعه فرمایید تا شما را از علت و ضرورت وجود یک استاد راهنمای مجرب که در صدر رشته تحصیلی شما باشد  و وظایف او،آگاه سازیم. در ادامه وظایف استاد راهنما در پایان نامه خواهیم پرداخت.

استاد راهنما کیست؟!! وظایف استاد راهنما در پایان نامه چیست؟!!

استاد راهنما، شخصی است که به دانشجو کمک می کند که پایه و اساس شناخت خود را گسترش دهد و بسیار برای دانشجو مفید است که در خیلی از دانشگاه ها و جود استاد راهنما برای پایان نامه را الزامی می نمایند. معلم خصوصی پایان نامه، یک امر بسیار جدی است که تمامی روز های هفته و ساعت های زیادی در طول روز از وقت خود را صرف کمک به دانشجو در زمینه تدوین پایان نامه اومی کند و دانشجو را از سردرگمی در این مسیر و رفتن به بیراهه باز می دارد.

استاد راهنما فردی است که در رشته تحصیلی شما متخصص است و آگاهی دارد، در تمام جنبه های مقاله، نظری،عملی و فکری در کنارشما است و شما را راهنمایی و یا بازخورد خود را بیان کند.

یک آموزگا پایان نامه با پیشنهاد دادن اطلاعات هدفمندی که نیاز دارید به شما کمک کند و زمان جستجو را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

مراحل انتخاب استاد راهنما پایان‌نامه

بعد از انتخاب استاد راهنمای موردنظر برای پایان‌نامه‌تان باید نکات مهمی را درباره ثبت درخواست انتخاب استاد راهنما در سیستم بدانید پس حتماً مقاله زیر را مطالعه نمایید.

خواندن 👈:  پایان نامه حسابداری

در انتخاب استاد راهنما بسیار دقت داشته باشید؛ زیرا پس از ثبت نهایی در سیستم هرگز امکان تغییر استاد راهنما وجود نخواهد داشت.

پیش از ثبت درخواست استاد راهنما حتماً با استاد راهنمای موردنظر خود درباره پروپوزال و موضوع پایان‌نامه مشورت نمایید و پس از تأیید آنها می‌توانید برای ثبت درخواست در سیستم اقدام نمایید.

طبق مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه به جهت انتخاب استاد راهنمای اول پایان‌نامه می‌بایست نکات ذیل رعایت شود در صورت رعایت‌نکردن نکات ذیل درخواست تعیین استاد راهنما تأیید نخواهد شد:

  • استاد راهنمای اول می‌بایست دارای مدرک تحصیلی دکتری باشد. اگر در یک گروه آموزشی با کمبود استاد دارای مدرک دکتری مواجه بودید می‌توانید استاد راهنمایی را که موفق به قبولی در امتحان جامع دکتری بوده و سابقه حداقل ۲ سال تدریس در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشد را به‌عنوان استاد راهنما انتخاب نمایید.

 

  • استاد راهنما اول باید حتماً یکی از اعضای هیات علمی داخل دانشگاه تحصیل شما باشد.
  • انتخاب استاد راهنمای اول از اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی نامربوط به رشته تحصیلی شما امکان‌پذیر نمی‌باشد.
  • موارد بیان شده برای انتخاب استاد راهنمای اول پایان‌نامه بوده است و برای انتخاب استاد راهنمای دوم و یا استاد مشاور اول، عدم رعایت موارد منعی ندارد.

 

نکته مهم

در سامانه ثبت استاد راهنما، در صورت انتخاب استاد راهنما دوم و یا استاد مشاور برای پایان‌نامه خود می‌بایست نام اساتید موردنظر خود را به‌صورت دقیق وارد نمایید؛ زیرا امکان تغییر استاد راهنما پس از تأیید وجود نخواهد داشت.

چطور باید برای پایان نامه استاد راهنما انتخاب کنم؟!

هدف کاربردی در فرایند مقاله (وظایف استاد راهنما در پایان نامه)

باید در ادامه به وظایف استاد راهنما در پایان نامه خواهیم پرداخت. انتخاب استاد راهنما در پایان نامه خیلی مهم است پس باید در این زمینه دقت کافی را داشته باشیم و تحیقات لازم را خیلی هوشمندانه در مورد گرفتن یک مشاور پایان نامه مجرب ودلسوز را داشته باشیم چرا که این امر موجب پیروزی بیشتر دانشجو برای رسیدن به هدف پژوهشی خود می باشد. همچنینی با در نظر گرفتن مطالب زیر یک مشاور پژوهشی خوب برای خودتان انتخاب کنید:

  • قبل از برداشتن هرقدمی در زمینه انتخاب استاد راهنما، وقت کافی بذارید و راجع به مشاور پژوهشی خود در سایت دانشگاه مطالعه کنید، کارها و تحقیقات او را ببینید، سطح دانش و اطلاعات او را مشاهده کنید، و cv را مطالعه کنید.
  • از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه خودتان، معلم خصوصی خود را بیابید.
  • استادی انتخاب نمایید که در زمینه رشته و موضوع پایان نامه شما متخصص و اطلاعات خوبی داشته باشد.
  • در محیط دانشگاه و سایر دانشجو ها از روش کار و رفتار معلم خصوصی پایان نامه خود تحقیق کنید.
  • بین شما و مشاور شما بایدحسن نیت و اعتماد متقابل باشد.
  • ازظرفیت پذیرش او مطمئن شوید و وقت خود را بیهوده صرف نکنید.
خواندن 👈:  نحوه نوشتن پروپوزال برای دانشجویان کارشناسی ارشد

وظایف استاد راهنما در پایان نامه چیست؟

اهداف ویژه در فرایند مقاله

وظایف استاد راهنما در پایان نامه چیست؟ چرا وظایف استاد راهنما در پایان نامه اینقدر مهم است؟ همان گونه که در مطالب بالا گفتیم، یک استادیار باید مسئولیت های زیادی مرتبط با کارهای دانشگاهی و تحقیقاتی انجام دهد. در زیر فهرستی مشخص از تمام نقش ها و مسئولیت هایی که یک استادیار در پایان نامه باید به آن عمل کند را بیان کردیم.

  • طراحی و اجرای روش های نوین تدریس.
  • به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که رشته تخصصی خود را دنبال می کنند آموزش دهید.
  • درس ها و اهداف روزانه را برای دانش آموزان آماده کنید.
  • با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را راهنمایی کنید.
  • دانش آموزان پژوهشی را در پروژه های خود راهنمایی و کمک نماید.
  • ارزیابی، بررسی و ارزیابی پیشرفت و فعالیت های دانش آموزان.
  • کمک یا کمک به اساتید برتر در انجام وظایف و وظایفشان.
  • انجام چاپ و نشر آثار پژوهشی دانشگاه در مجلات و کتب دانشگاهی.
  • تدارکات حرفه ای را برای کمک به دانش آموزان برای بهبود عملکرد خود توسعه بدهد.
  • حمایت از فعالیت های عملکردی بخش.
  • ایجاد یک محیط یادگیری که تشنگی برای دانش را تشویق می کند.
  •  داشتن ارتباط سازنده با سایر بخش ها، مدارس و واحدهای داخل دانشگاه و سازمان های خارجی آن.

نتیجه گیری

در این مقاله به وظایف استاد راهنما در پایان نامه پرداختیم. دانشجو باید یک استاد راهنما برای پایان نامه خود برگزیند چرا که بدون وجود استاد یار، ممکن است در طول مسیر گمراه شوید یا حتی ادامه پژوهش یرای شما خیلی سخت و گمراه کننده شود. استاد مشاورچون در این مسیر ها و بن بست ها دانش کافی وتجربه دارد از همین ابتدای راه شما را در مسیر مشخص و مستقیم در تحقیقتان به جلو هدایت می کند. همچنان وحود استاد یار و دانشجو در هنگام بررسی قواعد نگارشی پایان نامه ضرورت دارد درنتیجه هم شما دانشجوی گرامی و هم استاد راهنما درمقابل پایان نامه شما، مسئولیت دارید.

خواندن 👈:  پایان نامه کارشناسی ارشد

امیدوارم از مقاله وظایف استاد راهنما در پایان نامه بهره  کامل را برده باشید. پاسخگوی سؤالات شما در مورد استاد راهنما برای پایان نامه باشد همچنان برای آگاهی در مورد سایر موضوع های علمی و مرتبط با پایان نامه نویسی و سفارش مقاله می توانید به صفحات دیگر از همین سایت مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *