صفر تا صد پایان نامه ارشد

,
صفر تا صد پایان نامه ارشد

صفر تا صد پایان نامه ارشد چگونه است؟ شاید دانشجو باشید و بخواهید برای پایان نامه ارشد خود اطلاعاتی داشته باشید تا این مسیر را راحت‌تر پیش ببرید. پایان نامه یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید آن را در نظر گرفت چرا که در مقطع کارشناسی ارشد ۸ واحد برای گذراندن این مقطع نیاز است. اما در مقطع دکتری باید ۱۸ واحد برای پایان نامه در نظر گرفت. اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره پایان نامه داشته باشید حتما مقاله پایان نامه چیست را مشاهده کنید. در این مقاله آموزشی قرار است کمی درباره صفر تا صد پایان نامه ارشد با هم صحبت کنیم. پس این مقاله آموزشی را از دست ندهید و تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

صفر تا صد پایان نامه ارشد

پایان نامه ارشد چیست؟

هدف از نوشتن پایان نامه ارشد

انتخاب موضوع پایان نامه

صفر تا صد پایان نامه ارشد

صفر تا صد پایان نامه ارشد

همانطور که در قسمت بالا ذکر کردیم قرار است کمی درباره صفر تا صد پایان نامه ارشد با هم دیگر صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را به شما عزیزان بدهیم. امروزه با گسترش و دسترسی راحت مردم به دانشگاه‌ها، دانشجویان زیادی با موضوع پایان نامه ارشد و دکتری مواجه می‌شوند که جزو انواع پایان نامه به حساب می‌آید. اما گذراندن آن برای یک سری دانشجویان سخت و دشوار است و برای یک سری دیگر کاری آسان و راحت‌تر است چرا که اطلاعاتی را دارند و از آن استفاده می‌کنند. پس برای گذراندن مقطع ارشد و دکتری حتما باید اطلاعاتی را درباره پایان نامه داشته باشید. در ادامه به این موضوع که پایان نامه ارشد چیست می‌پردازیم.

پایان نامه ارشد چیست؟

پایان نامه ارشد چیست؟

بعد از صفر تا صد پایان نامه ارشد باید به این موضوع بپردازیم که پایان نامه ارشد چیست و چرا اینقدر مهم است. دیگر الان می‌دانید که پایان نامه چیست و الان باید به پایان نامه ارشد بپردازیم. در واقع پایان نامه ارشد در مقطع کارشناسی ارشد به کار می‌رود و شما با استفاده از آن باید مقطع کارشناسی ارشد را به پایان برسانید. در این مقطع پایان نامه شامل ۸ واحد است که حتما باید برای گذراندن مقطع کارشناسی ارشد آن را ارائه دهید. پایان نامه ارشد نسبت به پایان نامه دکتری گذراندن آن آسان‌تر است و در مقطع دکتری برای گذراندن آن باید ۱۸ واحد پایان نامه را بگذرانید. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که اشتباهات رایج در پایان نامه وجود دارد که حتما به آن‌ها دقت کنید تا مرتکب آن نشوید. برای ارائه پایان نامه باید دقت، پژوهش و تحقیقات کاملی داشته باشید تا بتوانید از پایان نامه خود به خوبی دفاع کنید. حالا که فهمیدید پایان نامه ارشد چیست، در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا اینقدر پایان نامه مهم است.

خواندن 👈:  نکاتی برای نوشتن کتاب

هدف از نوشتن پایان نامه ارشد

حالا که با صفر تا صد پایان نامه ارشد آشنا شدید باید به سراغ هدف از نوشتن پایان نامه ارشد برویم. چند هدف مهم برای نوشتن پایان نامه ارشد وجود دارد که یکی از اهداف مهم آن این است که دانشجویان با اصول اولیه کار با پژوهش و کار علمی آشنا شوند و آن را به خوبی فرا بگیرند. آن‌ها طی این فرایند باید یاد بگیرند که چگونه به طور کاملا صحیح و منظم به جمع‌آوری اطلاعات و پژوهش خود دست پیدا کنند. یکی دیگر از اهداف نوشتن پایان نامه برای دانشجویان گذراندن مقطع خود به مقطع دیگر است که در کارشناسی ارشد همانطور که در قسمت بالا ذکر شد باید ۸ واحد را برای این کار گذراند. به طور کلی  یک دانشجو برای تکمیل پایان نامه ارشد باید اهداف زیر را دنبال کند:

  • یک سؤال تحقیق را تعریف نماید و یک ادعا (فرضیه) یا مجموعه ای از ادعاهای واضح را تدوین و جلو ببرد.
  • گردآوری، ارائه و تجزیه و تحلیل شواهدی در حمایت از ادعا(های) خود؛
  • بررسی و مشارکت سایرین در مورد موضوع؛
  • به طور انتقادی نقاط قوت و ضعف منطق، شواهد و یافته های خود را ارزیابی کند.  
  • نتیجه گیری های خود را به یک زمینه بزرگتر مرتبط نماید.
  • کمکی اصیل به دانش داشته باشد.

فرآیند نگارش پایان نامه ارشد

نگارش پایان نامه ارشد یک چالشی است که دانشو با آن مواجه می شود وباید با دانش مهارت کافی، علم و تحقیق بتواند یک اثری ارزشمند را تولید کند.شاید نوشتن پایان نامه برای از دانشجو ها خیلی نگران کننده باشد ولی این گونه که شما فکر می کنید نیست باید واقع بین باشید و اگر بر طبق اصول و با مدیریت دقیق زمان پیش بروید برای شما قابل مدیریت  است وحتی ممکنه نوشتن پایان نامه برای شما بسیار خوشایند شود. فرآیند نگارش پایان نامه ارشد را در زیر به ترتیب بیان می کنیم.

  1. پیدا کردن موضوع
  2.  مشورت با مشاور تحصیلی
  3. فرمول بندی سؤال پژوهشی که به دنبال آن هستید
  4. قرار دادن آن در کنار هم ( دفترچه)
  5. مواد وروش ها
  6. تهیه پیش نویس و مدیریت زمان
  7. بازنگری تصحیح و کپی برداری
  8. پشتیبانی از تدوین پایان نامه
  9. قالب بندی سبک و مکانیک
  10. فرستادن نسخه نهایی
  11. برای پایان نامه های NES باید استاندارد های درجه بندی را مشخص کرد
  12. منابع مالی
  13. منابع
  14. صفحه عنوان پایان نامه نمونه با فایل  word.doc ارائه می شود
  15. و فرم آزمون جامع
خواندن 👈:  پایان نامه چیست؟

با رعایت تمام این موارد شما پایان نامه خود را تکمیل خواهید کرد.در ادامه  برای آشنایی بیشتر به دو مورد از این نکات مهم صفر تا صد پایان نامه ارشد خواهیم پرداخت.

انتخاب موضوع پایان نامه

انتخاب موضوع برای انجام پایان نامه ارشد بسیار مهم است چرا که انتخاب موضوع بسیار مهم است و اگر موضوع خود را اشتباه انتخاب کنید نمی‌توانید نتیجه خوبی هم از آن بگیرید. اولین کاری که لازم است انجام دهید انتخاب یک موضوع خوب برای پایان نامه است. این کار را نباید همینجوری انجام داد و برای این کار باید به سمتی بروید و موضوع خود را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید که این موضوع بسیار اهمیت دارد. وقتی شما موضوعی که دوست دارید را انتخاب می‌کنید به غیر از فارغ التحصیلی، برای شما این کار لذت بخش خواهد بود. در آخر کیفیت نهایی این کار مهم است و باید بتوانید یک کار جامع و خوب تحویل بدهید. البته که بسیاری سایتی مثل همراه دانشجو برای شما این کار را به صورت جامع و کامل و با دقت انجام می‌دهد که نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد.

نگارش و ارائه پروپوزال

یکی دیگر از صفر تا صد پایان نامه ارشد نگارش و ارائه پروپوزال است. در واقع پروپوزال یک فرم پیشنهادی برای تحقیق دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد که زیر نظر استاد راهنما و مشاور است که برای موضوع پایان نامه رشته‌های متفاوت با ارائه اهداف تحقیق، سابقه تحقیق، بیان مسئله و روش کار انجام می‌شود. پس پروپوزال از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تصویب پایان نامه ارشد ارائه پروپوزال واجب است. برای این کار شما باید فرم پیشنهادتان را از طریق سایت دانشگاه موردنظر دریافت کرده و در آن باید ثابت کنید که انجام این تحقیق توسط شما چرا الزامی است. بعد از آن برای تأیید گرفتن اولیه باید آن را به مدیرگروهتان ارسال کنید. در آخر هم باید برای تأیید آن را به استادان راهنما، مشاور و کمیته بررسی برسانید تا نظر نهایی را بدهند. اگر نتوانید پروپوزال خود را در زمانی که تعیین می‌شود ارائه دهید مشکلاتی در همین هم ممکن است برای شما پیش بیاید. پس حتماً به این نکته هم توجه داشته باشید.

خواندن 👈:  شرایط اپلای و گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور

جمع‌بندی

همه می‌دانیم که پایان نامه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در زمان دانشجویی است که در مقاطع ارشد و دکتری وجود دارد. اما یک سری افراد درباره صفر تا صد پایان نامه ارشد چیزی نمی‌دانند و سر انجام پایان نامه خوبی تحویل نمی‌دهند. از آن طرف هم یک سری افراد با استفاده از اطلاعاتی که دارند یک پایان نامه جامع و کاملی را تحویل می‌دهند که این مورد بسیار مهم است و نتیجه خوبی را هم به همراه دارند. ما در این مقاله آموزشی کامل درباره صفر تا صد پایان نامه ارشد صحبت کردیم و گفتیم که چرا باید به این موضوع اهمیت زیادی داد. اگر مطالب نوشته شده و پیشنهادات ارائه شده در این مقاله را مورد توجه قرار دهید، این راهنما به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که تجربه شما از نوشتن پایان نامه، تجربه ای سازنده و مثبت است. امیدوارم که از این مقاله آموزشی بهره لازم را برده باشید و اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را با دیگران به اشتراک بگذارید تا اطلاعاتی را داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *